Vision vill stärka varumärket med ny chef

Linda Kaplan, tidigare insamlingschef på Kvinna till kvinna, är ny marknads- och värvningschef på Vision.

Axel Hyttnäs Telin

Fackförbundet vill ”öka i facklig styrka och ta en ännu starkare varumärkesposition”, genom att värva Linda Kaplan som ny marknads- och värvningschef.

Kaplan kommer till Vision efter en tid som chef för insamling och aktivism på kvinnorättsorganisationen Kvinna till kvinna. Tidigare har hon även varit marknadschef på SOS Barnbyar.

– Jag ser fram emot att få nyttja all min erfarenhet och kompetens i den här breda rollen och att få vara en del i uppdraget att göra det attraktivt och enkelt för våra målgrupper att engagera sig i Vision, säger hon i ett pressmeddelande.

Elsa Saboonchi, som är chef för kommunikation och facklig utveckling, säger att hennes erfarenheter från både den kommersiella och den ideella sektorn är en perfekt matchning för fackförbundet.


E-postPolitik på allvar

Få GRATIS nyheter och en daglig politisk överblick från Altinget

0:000:00