Sveriges a-kassor rekryterar kommunikationschef

Johan Ahlgren blir ny kommunikationschef på Sveriges a-kassor. Han blir därmed första innehavare av den helt nyinrättade rollen. 

Ditte Roslund

Den nyinrättade rollen är ett steg i en satsning av Sveriges a-kassor, där målet är att synas mer utåt. 

– Det senaste året har vi har satsat på att synas mer i debatten genom att lyfta fram fakta om a-kassan och dess viktiga funktion på arbetsmarknaden, säger Tomas Eriksson, kanslichef på Sveriges a-kassor, i ett pressmeddelande. 

Driva utvecklingen

Johan Ahlgren kommer närmast från fackförbundet Naturvetarna, där är chef för kommunikation och påverkan. Han har också varit kommunikationschef på Gävle Högskola. Han har en utbildning i digitalt ledarskap, kommunikation och varumärkes- och affärsstrategi från Berghs school of communication. 

– Jag ser fram emot att driva vidare utvecklingen av kommunikationsverksamheten. Och att gripa sig an det här uppdraget samtidigt som arbetslöshetsförsäkringen är i starkt fokus gör utmaningen än mer spännande, säger Johan Ahlgren i ett pressmeddelande. 


E-postPolitik på allvar

Få GRATIS nyheter och en daglig politisk överblick från Altinget

0:000:00