Lärarförbundet satsar mest av facken på reklam

MARKNADSFÖRING. Lärarförbundet är det fackförbund som har satsat mest pengar av alla på reklam under första halvåret 2019, visar en sammanställning från Resumé.

Ordförande Johanna Jaara Åstrand framför Lärarförbundets lokaler.
Ordförande Johanna Jaara Åstrand framför Lärarförbundets lokaler.
Johan Manell

Tidningen Resumé har begärt ut siffrorna på fackförbundens reklaminvesteringar. Dessa visar att Lärarförbundet är det fackförbund som har satsat mest på reklam under första halvåret 2019 - och det med

Dokumentation

Lärarförbundets medieinvesteringar januari-juni 2019

  • Mobilt: 11,3 MKR
  • Tv 10,1 Mlr
  • Utomhus: 9  Mlr
  • Internet 5,6 Mkr
  • Storstad Morgon 600 Tkr
  • Adresserad direktreklam 400 Tkr
  • Totalt: 37,4 miljoner kronor

Källa: Kantar Sifo/Resumé

Medieinvesteringar övriga fackförbund januari-juni 2018 (MKR)

  • Unionen 21,4
  • LO 19,3
  • Vision 7,6 
  • Jusek 4,7
  • Kommunalarbetaren 2,7
  • Sveriges Ingenjörer 1,2

Källa: Kantar Sifo/Resumé


Altinget logoUtbildning
Vill du läsa artikeln?
Som prenumerant på Altinget utbildning får du initierad nyhetsbevakning och en levande sakpolitisk debatt.
Läs mer om priser och prenumerationsvillkor här
0:000:00