Lärarförbundet satsar mest av facken på reklam
MARKNADSFÖRING. Lärarförbundet är det fackförbund som har satsat mest pengar av alla på reklam under första halvåret 2019, visar en sammanställning från Resumé.
Johan Manell
Nyhetschef och redaktör Altinget Rikspolitik (föräldraledig)Tidningen Resumé har begärt ut siffrorna på fackförbundens reklaminvesteringar. Dessa visar att Lärarförbundet är det fackförbund som har satsat mest på reklam under första halvåret 2019 - och det med
Lärarförbundets medieinvesteringar januari-juni 2019
- Mobilt: 11,3 MKR
- Tv 10,1 Mlr
- Utomhus: 9 Mlr
- Internet 5,6 Mkr
- Storstad Morgon 600 Tkr
- Adresserad direktreklam 400 Tkr
- Totalt: 37,4 miljoner kronor
Källa: Kantar Sifo/Resumé
Medieinvesteringar övriga fackförbund januari-juni 2018 (MKR)
- Unionen 21,4
- LO 19,3
- Vision 7,6
- Jusek 4,7
- Kommunalarbetaren 2,7
- Sveriges Ingenjörer 1,2
Källa: Kantar Sifo/Resumé