Sveaskog lämnar skogsnäringens PR-kampanj

SKOG. Sveaskogs styrelse har beslutat att bolaget inte längre ska vara en del av skogsnäringens PR-kampanj Svenska skogen. Det innebär även att Sveaskog lämnar ett bolagssamarbete med LRF och Skogsindustrierna.

Sveaskog ska prioritera kommunikationsinsatser utifrån sin egen kärnverksamhet i framtiden, enligt vd Per Matses.
Sveaskog ska prioritera kommunikationsinsatser utifrån sin egen kärnverksamhet i framtiden, enligt vd Per Matses.Foto: Lars Pehrson/Svd/TT
Johanna Alskog

Statligt ägda Sveaskog ska gå ur initiativet Svenska skogen när nuvarande avtal löper ut nästa sommar, meddelar bolaget. Svenska skogen är en flerårig omfattande PR-kampanj om skogens klimatnytta som drivs

Altinget logoMiljö och Energi
Vill du läsa artikeln?
Som prenumerant på Altinget miljö och energi får du initierad nyhetsbevakning och en levande sakpolitisk debatt.
Läs mer om priser och prenumerationsvillkor här
0:000:00