Svårt förena forskning och undervisning

FORSKNING. Universitetslärare ges otillräckliga verktyg, incitament och förutsättningar för att kunna förena forskning och undervisning, enligt IFAU.

Mattias Croneborg

En rapport från IFAU, Institutet för arbetsmarknads- och utbildningspolitisk utvärdering, visar att en genomsnittlig lektor undervisar betydligt mer än vad han eller hon forskar. Det humboldtska idealet, att en universitetslärare

Altinget logoUtbildning
Vill du läsa artikeln?
Som prenumerant på Altinget utbildning får du initierad nyhetsbevakning och en levande sakpolitisk debatt.
Senast från Utbildning

Altinget logo
Stockholm | Köpenhamn | Oslo | Bryssel
Politik på allvar
AdressJohannesgränd 1111 30 StockholmRedaktionen+46 (0)8 12 13 14 24[email protected]Prenumerationsärenden+46 (0) 73 529 99 09[email protected]Org.nr. 556980-5269
Chefredaktör och ansvarig utgivare:Sanna RaymanCFOAnders JørningKommersiell direktörLars GrafströmVdChristoph NørgaardOrdförande och utgivareRasmus Nielsen
Copyright © Altinget, 2024