Branschen vill se nationell strategi för livslångt lärande
Det går bra för den utbildningsteknologiska branschen enligt en ny rapport från branschorganisationen Swedish edtech industry. Men för att säkerställa att den digitala utvecklingen fortsätter i skolan och stärka möjligheterna till livslångt lärande vill organisationen se en ny gemensam strategi.
![Swedish edtech industry efterlyser en nationell strategi för kompetensförsörjning och livslångt lärande. Det handlar inte bara om politiken, även näringslivet
och civilsamhället har ett ansvar, säger Jannie Jeppesen, vd för branschorganisationen.](https://www.altinget.se/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.se/images/article/40737/16907.jpg)
![Miranda Olsson](https://www.altinget.se/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.se/images/Writers/234-miranda-olsson-2-48.jpeg)
Miranda Olsson
Redaktör Altinget RikspolitikSwedish edtech industry företräder företag som arbetar med digitala verktyg och tjänster för utbildning och lärande. Den branschbarometer som organisationen presenterar i dag visar att endast fyra