SD-politiker lägger mest pengar på Facebook
Sverigedemokraternas Charlie Weimers, har under sin tid som EU-parlamentariker satsat över en och en halv miljon kronor på att synas på Facebook – tre gånger så mycket som nummer två på listan över svenskar i EU-parlamentet. ”Kan vara extremt effektivt”, enligt expert.
![1,5 miljoner kronor har Sverigedemokraternas Charlie Weimers lagt på Facebookannonser under mandatperioden.](https://www.altinget.se/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=2560,f=jpeg/https://legacy.altinget.se/images/article/52697/25726.jpg)
![Charlotta Asplund Catot](https://www.altinget.se/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.se/images/Writers/1269-charlotta-asplund-catot-2-48.jpg)
Charlotta Asplund Catot
Redaktör Altinget EU![Natacha López](https://www.altinget.se/cdn-cgi/image/q=80,fit=crop,w=64/https://legacy.altinget.se/images/Writers/1281-natacha-lopez-2-48.jpg)
Natacha López
EU-reporterBRYSSEL. Han är den svenske EU-parlamentariker som får flest reaktioner på sina inlägg på Facebook. Han är också den av de svenska parlamentarikerna som spenderat mest pengar de senaste fem