Huvudmännens okunskap leder till läromedelsbrist

TILLGÄNGLIGHET. Det råder brist på läromedel för elever med funktionsnedsättningar, vilket delvis orsakas av huvudmännens kunskapsluckor, anser Jonny Fjellner, chef på SPSM:s läromedelsavdelning.

Enligt rapporten finns stora möjligheter för förbättring av tillgängligheten genom digitaliseringen.
Enligt rapporten finns stora möjligheter för förbättring av tillgängligheten genom digitaliseringen.Foto: SPSM
Josefin Lingström

En översyn har nu gjorts över vilka läromedel som finns tillgängliga för elever med funktionsnedsättning i allt från förskola till högskolan. Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) och Myndigheten för tillgängliga medier (MTM)

Altinget logoUtbildning
Vill du läsa artikeln?
Som prenumerant på Altinget utbildning får du initierad nyhetsbevakning och en levande sakpolitisk debatt.
Läs mer om priser och prenumerationsvillkor här
0:000:00