Ny lag – Svenska spel anställer fler marknadsförare

Eva-Marie Röhl och Jonas Nilsson stärker upp Svenska Spels marknadsavdelning och Johan Uddenberg får en ny roll.

Axel Berggren

Den nya spellagsstiftningen har inneburit en stor omställning för statliga Svenska spel som nu ska verka som vilket annat spelbolag som helst på den svenska marknaden. Detta har bland annat lett till att bolaget nu bland annat lanserat ett nätcasino. 

Eva-Marie Röhl hämtas in från ATG där hon jobbat som reklamchef de tre senaste åren. På Svenska Spel blir hennes nya titel marknadsansvarig sport.

Jonas Nilsson rekryteras från Unibet där han haft en tjänst som press- och pr-chef. På Svenska Spel kommer han att jobba som pr-ansvarig för Svenska Spel sport & casino.

Johan Uddenberg lämnar rollen som kommunikationsansvarig för nätprodukter på Svenska spel för rollen som marknadsansvarig på casino. 

– Det känns otroligt bra att ha stärkt upp en redan fantastisk marknadsavdelning med ytterligare spetskompetens, med de här rekryteringarna är laget komplett. Parallellt med att vi ser värdet i att vidare utveckla våra produkter och tjänster är det också viktigt för oss att få in nyckelpersoner med erfarenhet från andra sidor av branschen, säger Martin Nordenhem, marknadschef, Svenska Spel sport & casino till Resumé. 


E-postPolitik på allvar

Få GRATIS nyheter och en daglig politisk överblick från Altinget

0:000:00